Известие

Collapse
No announcement yet.

Не ми работи вентилатора на климатика.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Не ми работи вентилатора на климатика.

    Здравейте,
    от известно време не ми работи вентилатора на климатроника.
    При смяна на режима за да върти въздуха само вътре или да смуче и от вън се чува едно бучене което трае 5 секунди подобно на това след като се изгаси автомобила но по тихо. Проверих всички бушони - всички си работят.
    Няма значение като цяло в кой режим и на колко градуса е включен да духа.

    Мисля да разглобя кората под жабката да видя да не са клеясали буксите за напрежението но първо искам да се запитам до Вас дали това е удачен вариант за справяне с проблема. Ако имате идеи къде да ровя и какво да правя..

    Клапите иначе се отварят. С по-висока скорост си влиза въздух според настройката студен/топъл
    Last edited by 2fast4you; d.m.y г., 11:36.
    Alfa Romeo GTV - 1.8 - 144hp TS
    Alfa Romeo 159 - 1.9 - 160hp JTS

  • #2
    Провери още веднъж предпазителя F2 (40 амперов) в моторния отсек:



    Ако той е здрав, следва да се провери самият мотор и регулатора на обороти.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Аз "гласувам" за регулаторът.
      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

      Comment


      • #4
        Ако предпазителят е 100% здрав, на буксата с двата извода на регулатора следва да се премери:

        0 V на единия и +12V на другия.

        Ако не се измери +12V , това означава, че или има прекъсната връзка някъде по веригата на мотора или моторът е заминал (най-вероятно четките).

        Ако горните 2 напрежения ги има, следва да се дадат накъсо двата проводника от въпросната букса. При това моторът трябва да развърти на максимални обороти. Ако това стане, проблемът по-вероятно е в самия регулатор и по-малко вероятно - в управлението на климатика.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Ако предпазителят е 100% здрав, на буксата с двата извода на регулатора следва да се премери:

          0 V на единия и +12V на другия.

          Ако не се измери +12V , това означава, че или има прекъсната връзка някъде по веригата на мотора или моторът е заминал (най-вероятно четките).

          Ако горните 2 напрежения ги има, следва да се дадат накъсо двата проводника от въпросната букса. При това моторът трябва да развърти на максимални обороти. Ако това стане, проблемът по-вероятно е в самия регулатор и по-малко вероятно - в управлението на климатика.
          Така е. Просто статистиката клони към регулатора. Най-често дава фира.
          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
            Така е. Просто статистиката клони към регулатора. Най-често дава фира.
            А какво гласи статистиката за самия регулатор? По-често пробива (моторът върти непрекъснато) или прекъсва (моторът не върти изобщо)?

            От писаното във форума, аз имам чувството, че е първото.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              А какво гласи статистиката за самия регулатор? По-често пробива (моторът върти непрекъснато) или прекъсва (моторът не върти изобщо)?

              От писаното във форума, аз имам чувството, че е първото.
              Фифти / фифти.
              Лично ядох второто.
              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                Фифти / фифти.
                Лично ядох второто.
                При първото, въртенето на MAX на вентилатора е 99% показателно затова, че проблемът е в регулатора.

                При второто, този % не е толкова висок.

                А конкретно при теб се е случило второто, защото си песимист и съдбата е решила да те подложи на поредното изпитание.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  При първото, въртенето на MAX на вентилатора е 99% показателно затова, че проблемът е в регулатора.

                  При второто, този % не е толкова висок.

                  А конкретно при теб се е случило второто, защото си песимист и съдбата е решила да те подложи на поредното изпитание.
                  Ц. Нямаше никаква дилема. Просто се наложи да го сменя тоталка, че моя и за ремонт не ставаше. 10мин. работа
                  Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Аз имах същия проблем. Свалих регулатора и почистих клемите. Тръгна веднага.
                    Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

                    Comment


                    • #11
                      При мен не въртеше - нагоряла клема на платката заради лош контакт на клемата на кабела

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                        При мен не въртеше - нагоряла клема на платката заради лош контакт на клемата на кабела
                        Общо взето е нещо подобно.
                        Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

                        Comment


                        • #13
                          Любо, а какво ще премериш на клемите, ако вентилаторът е прекъснал и регулаторът му е задал непълна скорост, например на 50%?

                          Comment


                          • #14
                            Благодаря колеги за отговорите!
                            Ще гледам тогава регулатора да преслушам..
                            Къде се намира той?
                            Alfa Romeo GTV - 1.8 - 144hp TS
                            Alfa Romeo 159 - 1.9 - 160hp JTS

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                              Любо, а какво ще премериш на клемите, ако вентилаторът е прекъснал и регулаторът му е задал непълна скорост, например на 50%?
                              0 V.

                              ---------- Post added at 14:06 ---------- Previous post was at 14:02 ----------

                              Първоначално публикувано от 2fast4you Покажи съобщение
                              Къде се намира той?
                              До самия вентилатор:



                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X